Organik Gün Kurusu Kayısı 500 Gr
+90 422 323 92 62

Organik Gün Kurusu Kayısı 500 Gr

Görüntüleme: 8487 | 0 Yorum

14,00 TL
KURU KAYISI 
 
  • Vitamin ve mineralce zengindir. 
  • Potasyum minerali, normal kalp atışı, kan basıncının ayarlanması ve kasların kasılıp gevşeme hareketinin gerçekleştirilmesi için önemlidir. Kuru kayısı da potasyum açısından zengindir.
  • Kayısıda bol miktarda A vitamini bulunmaktadır. A vitamini akne gibi bazı cilt bozukluklarını önler, büyümeye yardımcıdır, görme fonksiyonlarını güçlendirir ve bağışılık sistemini korur. A vitamininde bulunana Beta Karoten ise, kanserin, kalp hastalıklarının ve kataraktın önlenmesine yardımcıdır. 
  • Kayısı içerdiği Kalsiyum ve Magnezyum sayesinde kemik erimesinin önlenmesinde de faydalıdır. Ayrıca diş sağlığı açısından da önemlidir. Demir, oksijenin vücutta tüm dokulara taşınmasına yardımcı olur ve kan yapımını sağlar. Kayısı da içerdiği Demir ile kansızlığı önler, kan yapımına yardımcı olur, cilde ve saça canlılık kazandırır.
  • Kuru kayısı, doğal lif yani posa açısından çok zengin bir meyvedir. Bu özelliği ile sindirim problemlerine yardımcı olur. Lifli besinlerin kan şekerinin daha dengeli yükselmesini sağladığı, yapılan çalışmalarda alınan posa miktarı arttıkça koroner kalp hastalığı ve buna bağlı gerçekleşen ölüm oranında azalma olduğu görülmüştür. Posalı besinler; kanser yapıcı zararlı maddelerin bağırsakta kalma süresini kısalttığı ve bağırsak duvarı ile temasını azalttığı için kanserden korunmada da fayda sağlarlar.
 
Kuru Kayısı Tüketimi İle İlgili Öneriler:
  • Sabahları aç karnına tüketilmesi bağırsakları çalıştırır, kabızlığa iyi gelir.
  • Damak tadı olarak da çok yakışan kayısının ceviz birlikte tüketilmesi, kalp sağlığına pozitif etki eder.
  • Zayıflama diyetlerinde , az yağlı süt, ceviz veya fındık ile iyi bir ara öğün seçeneğidir.
  • Sık seyahat edip meyve yemekte zorlananlar yanlarında kuru kayısıyı kolayca taşıyabilirler.
  • Emzirme dönemindekiler hiç şeker ilave etmeden bol bol kuru kayısı hoşafı içerek süt verimlerini arttırabilir.
  • Meyve salatalarına karıştırılabilir, yulaf ile birlikte sabah kahvaltısına eklenebilir.